Savaitgalis Dortmunde su vaikais

Savaitgalis su vaikais Dortmunde buvo tai, ko mūsų šeimai labai reikėjo šį pavasarį. Tiesiog išskristi, atsipūsti, pasiilgti namų ir grįžti kupiniems jėgų ir naujų sumanymų. O jėgų tikrai reikia, nes vieniems į darbus, o kiti kiekvieną rytą klausia, ar galima šiandien neiti į mokyklą :)

Jei dabar, po kelionės manęs kas paklaustų, ar tikslinga rinktis Dortmundą kaip kelionės tikslą tvirtai galiu pasakyti – ne. Mes ten skridome, nes radome pigius bilietus ir neturėjome jokio tikslo, apart minėto galvų pravėdinimo. Tikslą pasiekėme, tikrai grįžome ir kibome į darbus gerai pailsėję. Vis dėl to, jei susigundysite į Dortmundą nuvykti ir būsite kartu su vaikais, galbūt mūsų patirtis pravers.

Dortmundas

Gyvenome viešbutyje pačiame miesto centre. Įvairiuose miestuose ieškau senamiesčio, istorijos dalelių. Deja, kaip sužinojau prieš kelionę, apie 95 procentus Dortmundo buvo sugriauta Antro pasaulinio karo metais. Praktiškai visi pastatai pokarinės statybos, kai reikėjo miestą pakelti iš pelenų. Ne vienoje miesto vietoje mačiau dideles nuotraukas su užrašais „Dortmundas prieš karą”. Taigi, ieškantiems senosios architektūros stebuklų miestas taip pat nelabai turi ką pasiūlyti. Istorija yra istorija.

Buvome suplanavę tris muziejus ir nenuėjome nei į vieną, savaitgalis pasirodė per trumpas. Bet pabuvome labai daug gamtoje ir pasidžiaugėme pavasariu.

Zoologijos sodas

Šis zoologijos sodas yra vienas smagiausių, kuriame teko lankytis. Ir vien dėl jo galima užsukti į Dortmundą, jei esate netoliese. Labiausiai jis man patiko dėl to, kad gyvūnams ten kuriamos kuo labiau autentiškas primenančios gyvenimo sąlygos. Plotas – didžiulis. Man atrodo, mes visko net neapėjome. Buvome kaip tik tuo laiku, kai vyko žirafų šėrimas, vaikams labai patiko, kaip ir tai, kad iki šių nuostabių gyvūnų galima prieiti per kelis metrus, iš arti, be jokių grotų stebėti kaip jos gyvena. Pamatyti galima jas ne tik lauke, bet ir padarytas praėjimas pro jų namus.

Visi gyvūnai gyvena pusiau laisvėje. Povai vaikščioja po visą zoologijos sodą ir rėkauja. Tinginys (kurio vardas kaip mūsų sūnaus) laisvas sau keliauja ratu po visą namelį, žmonėms virš galvų. Greičiausiai yra kažkoks būdas, užtikrinantis, kad jis pro atidarytas duris nepabėgtų, bet jokių spec. apsaugų aš nemačiau. Vaikams sodo viduryje didžiulė žaidimų aikštelė, taip pat yra zona, kurioje galima pamatyti naminius gyvūnus – kiaulę, karvę, ožkų. Man labai patiko ši idėja, kaip geras būdas miesto vaikams (tiems, kurie nežino) papasakoti iš kur atsiranda, pvz. pienas parduotuvės lentynoje.

Westfalenpark parkas miesto vidury

Atvažiavome čia tiesiai iš zoologijos sodo. Patiko, kad įėjimas į parką mokamas. Gali būti, kad todėl parkas tobulai tvarkingas, jo vidury – nuotraukoje matomi flamingai, kuriuos norėdamas, gali paliesti ranka. Taip pat parke keli restoranai, kurių viename labai skaniai valgėme ir TV bokštas, į kurį nekilome. Bet labai smagiai pasivaikščiojome ir pasidžiaugėm pavasariška žaluma. Ir žinoma, flamingais :)

Kelionė į Kelną

Kai pradėjome domėtis ką galime šioje trumpoje išvykoje nuveikti ir pamatyti, kilo mintis, kad galim pasivažinėti traukiniais iki Kelno. Juokinga istorija, kad ieškodama informacijos apie šį miestą, pirmą sykį perskaičiau kitokį šio miesto pavadinimą :) Nenustebkite radę pavadinimą Cologne, kuris yra tas pats Kelnas tik anglų ir prancūzų kalbomis.

Vaikštant po miestą paaiškėjo ir dar vienas dalykas – odekolono pavadinimas kilęs būtent iš šio miesto :) Kelno vanduo, arba Eau de Cologne. Visada labai smagu sužinoti naujus dalykus :)

Didžiulį įspūdį palieka tik išlipus iš traukinio pasitinkanti Kelno katedra. Viduje be abejo žmonių daugybė, bet iš lauko pastatas labai gražus. Kaip ir Dortmundas, Kelnas buvo gerokai apgriautas karo metu, todėl ir senamiesčio – tik likučiai.

Kelionės su vaikais yra nuostabus, visą šeimą sujungiantis būdas pažinti pasaulį. Net tokios trumpos, savaitgalinės išvykos palieka daugybę prisiminimų ir kalbų užtenka daugybei dienų į priekį. Mažiukė vis dar šneka apie čiuku čiuku ir rodo į kiekvieną lėktuvą danguje. Didieji vaikai prisimena visas savo keliones, nes pradėjome su jai skeliauti kai buvo 4 ir 5 metų. Tik štai sūnus vis panioja savo pirmąją kelionę į Paryžių su Japonija.

pasaulio žemėlapis ant drobės

Tam, kad kelionės ir šalys nesipainiotų, nes tikiu, kad jų bus vis daugiau ir atstumai bus tik ilgesni, mes naudojame Trip Map žemėlapį. Jo spalvas išsirinko sūnus, nes jo kambaryje turėjome laisvą sieną ir nusprendėme, kad pasaulio žemėlapis ant drobės iš Trip Map kabės pas jį. Blizgančiais smeigtukais jau sužymėjome ir visas kartu su vaikais aplankytas šalis. Smagu, kad šalių daugėja, tikiuosi ir geografija ilgainiui plėsis :)

Apie keliones su vaikais TenKurNamai jau parašėme ne vieną įrašą, jei ieškote idėjų vasarai, prašom – nuo to, kaip suorganizuoti vaikams Siurprizų kelionę iki keliavimo po Maroką. Visi kelionių aprašymai yra vienoje vietoje.