Greitoji mada ir namų interjero detalės

Daugelis esame girdėję apie greitąją madą, jos neigiamą poveikį aplinkai. Atsiras ir tokių, kurie tikrai girdėjo apie tai, kad greitosios mados parduotuvės vietoj anksčiau kurtų sezoninių kolekcijų dabar į apyvartą naujus modelius išleidžia kas savaitę. Minimalios rūbų kainos išpardavimų metu nebestebina, kaip ir perkrautos mūsų spintos, pilnos greitosios mados gaminių. Prie ko čia namų interjeras gali kilti klausimas. Skaitykite toliau ir sužinosite, kad prie to paties.

Esame pripratę prie greičio ir norime greitų rezultatų. Greitų pietų, greitai užmigti vakare, greitai išmokti, greitai baigti remontą, greitai nusipirkti, greitai pasportuoti, galite įrašyti savo greitai, bet jis nebus kažkuo skirtingas nuo mano greitai. Jei reklamoje troškulys yra viskas, tai mūsų gyvenimuose greitis yra viskas. Greita mada, greitas maistas, greito aptarnavimo kasa, ima atrodyti, kad greitis beveik lygu gėris. Ir greitai dekoruoti namus yra lygiai taip pat gerai kaip greitai apsipirkti nestovint eilėje.

Pigu, gražu, bet kokia to tikroji kaina?

Šį straipsnį sugalvojau parašyti kai dalis mano sekamų moterų Instagrame pradėjo dalintis savo atradimais greitosios mados parduotuvėse. Tiesa, dalijosi jos ne rūbais, kas būtų gan įprasta. Jos dalijasi namų dekoro detalėmis, jas rekomenduoja kaip puikų pasirinkimą. Ir aš beveik nematau tame nieko blogo, net džiaugiuosi, kad štai žmonės kuria namuose jaukumą. Gražūs, saviti lietuvių namai buvo vienas iš tikslų, dėl ko pradėjau rašyti šį tinklaraštį. Bet yra vienas didelis bet. Dažnai tas rekomenduojamas namų dekoras yra pristatomas kaip puikus, pabrėžiant įsigytų daiktų nedidelę kainą, kaip didelį šių pirkinių privalumą. Ir niekada nėra pasakoma, kad tai yra greita mada, tik namams. Ir niekada nekalbama apie kitą tokių pirkinių pusę.

Mano pastebėjimu, tai, kas anksčiau buvo kalbama apie madą, ypač greitosios mados kontekste, dabar lygiai taip pat kalbama apie namų interjero dekorą. Socialiniuose tinkluose kalbama apie pirkinius, atradimus, akcijas ir kainas, paliekant labai mažai vietos daikto tikrajai vertei, kiek ilgai jis mūsų namuose tarnaus, kur mes dėsime jį, kai mums nusibos. Visiškai nekalbama arba kalbama labai mažai apie tai kokiomis sąlygomis vaza, nuotraukos rėmelis, kilimas ar rankšluostis buvo pagamintas. Iš kur tos medžiagos naujai, labai gražiai, pigiai patalynei ir kur ją pasiuvo. Į namų interjerus pradėjome žiūrėti kaip į savo spintą. Norime greitų, sezoninių sprendimų, dažnai pirkiniai yra impulsyvūs ir galų gale jie atsiduria jei ne skelbimų puslapiuose, tai savartyne.

Didieji greitosios mados prekių ženklai ir namų interjeras

Kai didieji greitosios mados žaidėjai Zara ir H&M įkėlė koją į namų dekoro rinką, netrukus jais pasekė daugelis kitų greitosios mados ženklų. Ir net tie, kurie anksčiau prekiavo daiktais namams, pradėjo ieškoti būdų kaip patenkinti augantį pirkėjų norą namams apsipirkti sezoniškai arba spontaniškai.

Dabar mados ženklai nori parduoti mums ne tik rūbus, bet ir gyvenimo būdą. Kad prie naujos suknelės tiktų pagalvė ir kilimas, o rankinės raštus atkartotų kilimas (?) prie durų. Prieš metus ir Mango prisijungė prie tų mados prekės ženklų, kurie šalia rūbų moterims, vyrams ir vaikams dabar prekiauja ir namų dekoro prekėmis. Štai pristatymo straipsnio paantraštė skelbia „Tarsi mums reikia dar vieno argumento įsigyti naują namų dekoro detalę.“ Gal reikėtų? Mados prekės ženklai pradėję prekiauti ir namų interjero detalėmis teigia norintys, papildyti pirkėjų gyvenimo būdą daugiau nei rūbais ir aksesuarais. Ir aš juos suprantu.

Namai yra erdvė, kurioje esame kūrėjai

Prieš beveik 9 metus pradėjusi rašyti apie namus ir jų interjerus labai norėjau, kad pradėtume daugiau dėmesio skirti aplinkai, kurioje gyvename. Drąsiai įsileistume pokyčius į savo namus, nebijotume kitokių nei pas visus sprendimų. Ir tokia aš buvau ne viena. Augantis noras matyti savo namus kaip erdvę, kurioje esame kūrėjai nuo kurių priklauso mūsų namų jaukumas, grožis ir, neslėpkime, instagramiškumas, augino ir namų interjero dekoro paklausą. Didelę dalį susirūpinimo kaip atrodo mūsų namai padarė pandemija, kai tapo svarbu ne tik tai, kaip namai atrodo mums patiems, bet ir kaip juos mato kitoje Zoom platformos pusėje esantys kolegos. Prisipažinkite, kiek kartų nužiūrinėjote ekrane kas yra pašnekovui už nugaros?

Grožis, jaukumas ir mūsų aprangą papildantis namų dekoras yra viena. Bet tai, kaip vartojame daiktus iš mūsų spintų persikėlė į mūsų namus ir užėmė visus jų paviršius. Ar esate bent kartą pagalvoję, kad jūsų namuose nebetelpa daiktai? Aš esu.

Užduokite sau šiuos klausimus. Tada pirkite. Arba ne

Taigi, jei nors truputį domėjotės greitosios mados poveikiu mums ir aplinkai, kurioje gyvename, visiškai tuos pačius principus galima pritaikyti ir namų interjero dekoro detalėms. Prieš pirkdami dar vieną daiktą savo namams, užduokite sau 6 klausimus:

  1. Kas tai pagamino?
  2. Ar kaina yra tinkama?
  3. Iš kokių medžiagų pagaminta?
  4. Ar prekės ženklas yra tvarus? Kokios jo vertybės?
  5. Ar man tikrai to reikia?
  6. Ar šį daiktą naudosiu ilgiau nei vieną sezoną?

Išsiugdyti įprotį pagalvoti prieš kiekvieną pirkinį yra sudėtinga. Pirkimas yra laimės hormonų pliūpsnis į mūsų organizmą. Bet atvirkštinis – streso hormonų pliūpsnis mus užlieja kai tvarkomės namus ir jaučiame, kad per daiktus nebėra praėjimo. Ir taip rašau aš, mėgstanti daiktus ir jais nukrautas lentynas.

Sako, kad viskas ko reikia patogiam gyvenimui jau pagaminta. Indų, namų dekoro detalių ir tiesiog gražių daiktų namams galime rasti sendaikčių parduotuvėse, kurių daugėja ir Lietuvoje. Jei reikalingo daikto ten nerandate, nepulkite į pirmą parduotuvę pirkti dar vienos gražios lentynėlės, kuri galbūt tiks vaikų kambaryje.

Paskelbta$ sPažymėta$ s